Filtry kabinowe

W samochodach zainstalowano co najmniej kilka rodzajów filtrów. Zazwyczaj są one tanie i łatwe w wymianie. W większości przypadków taką czynność można wykonać samemu i nie zajmuje ona dużo czasu. Każdy z filtrów odpowiada za coś innego i jest niezwykle ważny, a w niektórych przypadkach niezbędny do prawidłowego działania samochodu. W wielu przypadkach dbają one również o nasze zdrowie. Takim filtrem jest właśnie filtr kabinowy deutz agrotron. Wielu kierowców nie wie, że w ogóle taki filtr istnieje. Właśnie dlatego najczęściej bagatelizują jego wymianę, a jest to duży błąd. Wydaje się, że aby go wymieniać czasami trzeba dowiedzieć się do czego on w ogóle służy. Filtr kabinowy służy głównie do oczyszczania powietrza, które wlatuje do wnętrza naszego samochodu z zewnątrz. W obudowie filtra najczęściej znajdują się trzy lub cztery warstwy, na których to właśnie osadzają się wszystkie zanieczyszczenia. Na pierwszej z warstw zatrzymują się największe brudy. Z kolei na drugiej zatrzymują się pyłki i bakterie. Jest ona naładowana elektrostatycznie. Trzecia warstwa odpowiada za stabilizację filtra. Ciekawostką jest to, że w filtrach droższych bardzo często występuje jeszcze jedna warstwa. Jak widać nie warto na nich oszczędzać, a im droższy filtr, tym lepiej. Ewentualna czwarta warstwa jest z aktywnym węglem, dzięki czemu jest w stanie izolować wszystkie szkodliwe gazy, które wydobywają się wraz ze spalinami. Dlaczego, więc nie warto na nim oszczędzać? Jednym z głównych powodów jest to, że w tańszym filtrze bardzo często stosuje się zwykłe papierowe wkłady, które bardzo szybko stają się nieskuteczne w działaniu i zużywają się o wiele niż filtry lepszej jakości. Skutkuje to tym, że nawet jeśli posiadamy filtr niskiej jakości to musimy wymienić go już po krótkim czasie eksploatacji. Jeśli chodzi o regularną wymianę tego filtra to zdania są bardzo podzielone. Część twierdzi, że jego jakość i stan nie mają żadnego znaczenia lub, że pomagają one tylko i wyłącznie osobom chorym na astmę lub jakąś alergię. Jest to oczywiście nieprawda, bo jeśli nasz filtr jest już zużyty, a dużo stoimy w korkach lub nawet po prostu dużo jeździmy samochodem sami możemy zauważyć, że będziemy bardziej zmęczeni czy też będzie nas boleć głowa w głównej mierze przez spaliny innych samochodów, które dostają się do wnętrza naszego pojazdu. Zużyty filtr poznamy również po tym, że bardzo parują nam szyby w samochodzie. Jak często go wymieniać? Według różnych źródeł najlepiej co 20 tysięcy kilometrów lub co roku. Warto także zawsze po zimie wyciągnąć go i wyczyścić ze wszystkich zanieczyszczeń. Jeśli chodzi o wymianę tego filtra to w przypadku niektórych samochodów może to być dosyć skomplikowane, ponieważ czasami znajduje się on we wnętrzu pojazdu w desce rozdzielczej. Dlatego lepiej zlecić jego wymianę komuś kto się na tym zna. Są jednak modele, gdzie dostęp do niego jest prosty i wszystko można zrobić samemu w kilka minut.